آرایش و زیبایی

پودر فیکس چیست و چه کاربردی دارد؟

پودر فیکس چیست

احتمالا بارها اسم پودر فیکس را شنیده‌اید، اما ممکن است ندانید پودر فیکس چیست و چه کاربردی دارد. پودر فیکس برای آرایش، در حقیقت شبیه تافت برای مو است و همه‌چیز را تا آخر شب در جای خود نگه می‌دارد. ما در این مقاله، شما را با این پودر جادویی و کاربردهای آن آشنا می‌کنیم.

پودر فیکس چیست؟

پودر فیکس میکاپ یک محصول آرایشی است که برای ماندگاری بیشتر آرایش کاربرد دارد. این محصول معمولا یک پودر سبک است که روی فونداسیون، کانسیلر و سایر محصولات آرایشی پایه استفاده می‌شود. پودر فیکس به جذب چربی و عرق اضافی کمک می‌کند. چربی و عرق می‌تواند باعث لک‌شدن یا از بین رفتن آرایش در طول روز شود، اما پودر فیکس با جذب آن‌ها آرایش را در جای خود نگه می‌دارد.

شاید بپرسید پودر فیکس چیست؟ ترکیبات پودر فیکس آرایش معمولا از ترکیبی از مواد مانند تالک، سیلیس، زینک، دایمیتیکون و سایر مواد معدنی ساخته است. برخی از مارک‌ها همچنین حاوی مواد اضافی مانند ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها هم هستند تا علاوه‌بر فیکس‌کردن آرایش در جای خود، پوست را بهبود داده و سلامت کنند.

توجه به این نکته ضروری است که ترکیبات دقیق پودر فیکس بسته به برند و فرمول محصول می‌تواند متفاوت باشد.

کاربرد پودر فیکس چیست؟

بسیاری از افراد فکر می‌کنند تنها کاربرد پودر فیکس، فیکس‌کردن آرایش در جای خود است. اگرچه بیشترین کاربرد این پودر همین است، اما پودر تثبیت‌کننده آرایش کاربرده‍ای دیگری هم دارد. بیایید ببینیم کاربرد پودر فیکس چیست؟

مات‌کننده: پودر تثبیت‌کننده همچنین می‌تواند به کنترل درخشندگی و چربی پوست کمک کند، به‌خصوص در مناطقی از صورت که مستعد تولید بیش از حد روغن هستند (ناحیه T).

از بین بردن عیوب: بسیاری از پودرهای تثبیت‌کننده، خاصیت انعکاس نور یا فناوری محو‌کننده دارند که به حداقل‌رساندن ظاهر منافذ، خطوط ریز و عیوب روی پوست کمک می‌کنند و به آن ظاهری صاف می‌بخشند.

پرایمر سایه چشم: پودر فیکس‌کننده را می‌توان به‌عنوان پایه یا پرایمر برای سایه چشم استفاده کرد تا یک بوم صاف برای نشستن رنگ و ماندگاری بیشتر آرایش چشم ایجاد کند.

تنظیم رژلب: همچنین می‌توانید از مقدار کمی پودر فیلکس آرایش برای مات‌کردن و تنظیم رنگ رژ لب استفاده کنید. این کار باعث ماندگاری بیشتر و کاهش انتقال رژ لب می‌شود.

پودر فیکس چیست و چه کاربردی دارد؟

مراحل استفاده از پودر فیکس چیست؟

اکنون که دانستید پودر فیکس چیست و از چه ترکیباتی ساخته شده است، می‌توانید مراحل استفاده از آن را یاد بگیرید. برای استفاده از این پودر می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. انتخاب پودر فیکس مناسب: پودر ثابت‌کننده آرایشی را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد یا کاملا شفاف باشد. پودرهای شفاف برای همه رنگ‌های پوست مناسب هستند.
  2. آرایش: همه لوازم آرایشی را که قصد استفاده از آن‌ها را دارید، به ترتیب صحیح استفاده کنید و وقتی آرایش تمام شد به سراغ پودر فیکس بروید.
  3. براش مناسب را انتخاب کنید: بسته به علاقه خود می‌توانید از برس آرایش، اسفنج آرایشی و… برای استعمال پودر فیکس استفاده کنید. برس آرایشی معمولا مقدار کمی از پودر را روی پوست اعمال می‌کند، درحالی‌که اسفنج لایه ضخیمی از پودر فیکس را روی صورت اضافه می‌کند؛ به‌همین دلیل هنگام برداشتن پودر نباید زیاده‌روی کنید.
  4. پودر را روی برس یا اسفنج بزنید: اگر از برس استفاده می‌کنید، آن را به‌آرامی در پودر فرو برید. اگر از اسفنج استفاده می‌کنید، آن را به‌آرامی روی سطح پودر فشار دهید، سپس مقدار اضافی آن را بتکانید.
  5. پودر را به صورت بمالید: پودر را به‌آرامی روی صورت خود با یک حرکت فشاری یا چرخشی بزند. ناحیه T (پیشانی، بینی و چانه) نیاز به پودر بیشتری دارند، زیرا این ناحیه معمولا در معرض چرب‌شدن بیشتری است.
  6. پخش‌کردن: مطمئن شوید که پودر به‌طور مساوی روی پوست شما پخش شده است.
  7. تاچ آپ (ترمیم): در طول روز، اگر متوجه شدید که ناحیه‌ای از پوست چرب شده یا آرایش شروع به محو‌شدن کرده است، می‌توانید با استفاده از تکنیک قبلی، مقدار کمی پودر فیکس را روی صورت بزنید.

سخن آخر

پودر فیکس آرایش، یک محصول آرایشی است که معمولا برای جلوگیری از پخش و از بین‌ رفتن آرایش روی همه لایه‌های قبلی اعمال می‌شود. این پودر می‌تواند دوام آرایش را زیاد کرده و از خرابی آن جلوگیری کند. بهتر است انواعی از پودر فیکس آرایش را انتخاب کنید که شفاف هستند و یا رنگ آن‌ها با پوست شما هماهنگ است.

از اینکه تا پایان مقاله پودر فیکس چیست و چه کاربردی دارد همراه بودید، متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *